Handelsbetingelser

GENERELLE SALGSBETINGELSER OG VILKÅR

Hjemmesiden www.astart.dk drives af firmaet:

ASTART
CVR-nr. 33002130
Adresse: Hesselkrog 13, 7100 Vejle
Mailadresse: info@astart.dk
Telefonnummer +45 60 555 448

Produktinformation:
På www.astart.dk oplyses varens væsentlige egenskaber. For yderligere oplysninger eller spørgsmål kan der sendes en mail til www.astart.dk via info@astart.dk

Tilbud/Ordre:

En aftale mellem køber og Astart anses først for at være indgået, når Astart har sendt varen eller ved skriftlige accept af tilbuddet.. Det skal bemærkes, at fremsendelse af en ordrebekræftelse til køber ikke anses som accept af køberens tilbud, medmindre dette udtrykkeligt er angivet i ordrebekræftelsen.

Priser:
Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Priserne ændres løbende. Køber bliver faktureret til den pris, der er gældende på bestillingsdagen. Alle priser er i danske kroner og er vist excl. 25% moms.

Betaling:
De kontooplysninger, du indtaster ved køb af varer, bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL), som det kun er dig og PBS, der kan læse. Der er således ingen andre, der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet fra din konto, så snart varen afgår fra www.astart.dk

Ved kreditkøb gælder følgende betingelser:

  1. Betaling: Købesummen forfalder til betaling 8 dage efter levering af varerne. Du vil modtage en faktura med betalingsoplysninger enten sammen med dine varer eller via e-mail.

  2. Betalingsmetoder: Vi beder om, at betalingen foretages i henhold til de medsendte oplysninger på fakturaen eller ved bankoverførsel, evt. via homebanking.

  3. Vigtig bemærkning om betalingsmetoder: Vær opmærksom på, at hvis du vælger bankoverførsel som betalingsmetode, er du ikke omfattet af den såkaldte indsigelsesordning, som kun gælder ved betaling med kreditkort.

  4. Forudbetaling: Astart forbeholder sig retten til at kræve forudbetaling i visse tilfælde.

  5. Kreditvurdering: Alle kunder, der foretager køb på kredit hos Astart, vil blive kreditvurderet løbende. Den første kreditvurdering sker ved den første ordre og udføres via Experian (tidligere RKI). Bemærk, at personer under 18 år ikke kan foretage køb på kredit.

  6. For sent betaling: Hvis køber ikke betaler rettidigt, har Astart ret til at kræve renter i overensstemmelse med lov om renter ved forsinket betaling og rykkergebyrer fra forfaldsdagen.

  7. Tilbageholdelse af købesum: Køber er ikke berettiget til at tilbageholde nogen del af købesummen som sikkerhed for eventuelle modkrav vedrørende andre leverancer. Sådan tilbageholdelse vil blive betragtet som væsentlig misligholdelse af aftalen.

  8. Kortbetaling: Vi anvender følgende betalingsmuligheder med kort DanKort /ViSA/ViSA Dk/Elektron /MasterCard/Debit / Maestro. Der pålægges ingen skjulte gebyrer.

Vi er her for at besvare eventuelle spørgsmål vedrørende betalingsbetingelser og -muligheder, så tøv ikke med at kontakte os for yderligere oplysninger.

Fragt og Leveringsbetingelser 

Når du handler hos www.astart.dk, betaler du altid fragt Ved køb under 3.000,- kroner ex. moms / 3.750,- inkl. moms. Fragtpriserne varierer fra 120,- og opefter alt afhængig af produktets vægt. Vi benytter os af Danske Fragtmænd og kan levere i hele Danmark. Vi kan derudover, efter aftale, levere til andre lande i EU efter en forudgående aftale omkring leveringsomkostninger, som kunden selv skal betale. Hvis du som kunde afgiver ordre inden kl 21.00, vil vi sende din pakke næste dag, og du vil derfor højst sandsynligt modtage din vare indenfor 1-3 Hverdage. Vi gør opmærksom på, at enkelte varer, der f.eks. sendes direkte fra leverandøren, kan have en længere leveringstid end den normale leveringstid på 1-3 dage.

Ved forsinkelse fra Astart's side kan køber i handelskøb kun påberåbe sig misligholdelsesbeføjelser, hvis forsinkelsen overskrider 30 dage efter den planlagte leveringsdato. I dette tilfælde har køberen mulighed for at vælge mellem at kræve, at aftalen gennemføres på en ny leveringsdato eller annullere ordren. Køber kan ikke gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende over for Astart.

Undersøgelsespligt
I handelskøb er køber forpligtet til straks ved modtagelsen af en vare at foretage fornødne undersøgelser til konstatering af eventuelle mangler.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Du kan sende en mail til info@astart.dk

Emnet: retur

jeg / vi ______ ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min / vores købsaftale om flg. varer:______

Varerne er bestilt den __________________ og modtaget den ____________________

Faktura nr.: ___________________ Kunde nr.: _____________________

(information om faktura nr. og kunde nr. ses i øverste højre hjørne af din faktura)


Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Hvis du fortryder dit køb, skal varerne tilbageleveres til:

ASTART v/Igor Plahotnik

Adresse: Hesselkrog 13, 7100 Vejle

Ovenstående information gælder også, når du ønsker at returnere varer i forbindelse med reparation eller reklamation. Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi selvfølgelig det beløb, du har betalt os. Beløbet vil blive tilbageført til det betalingskort, du anvendte, eller overført til din bankkonto, når vi har modtaget den returnerede vare og har bekræftet, at den opfylder betingelserne for fortrydelse. Bemærk, at fragt- og portoudgifter i forbindelse med udnyttelse af fortrydelsesretten ikke refunderes, og du er ansvarlig for omkostningerne ved at returnere varen. Når du sender en vare retur, skal du sørge for, at den er forsvarligt indpakket. Du bærer ansvaret for pakken og varerne, indtil vi har modtaget dem, så sørg for at beholde din postkvittering eller track-and-trace-nummeret. Varen skal sendes retur senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. For at lette behandlingen af din returforsendelse kan du vedlægge en kopi af din ordrebekræftelse eller faktura, og vi opfordrer også gerne til brugen af vores fortrydelsesskema, som du kan medsende med varen. Bemærk, at vi ikke accepterer returpakker sendt pr. efterkrav. Når det kommer til omkostningerne ved at returnere varer, anbefaler vi at tjekke priser hos forskellige fragtudbydere, da priserne kan variere afhængigt af pakkens størrelse, vægt og afsendelsessted i Danmark. Du kan finde mere information om priser for returnering af pakker eller paller på hjemmesiderne for Post Danmark, Bring, GLS og andre fragtserviceudbydere. Besøg deres hjemmesider for detaljeret information om omkostningerne ved returnering af varer.

https://www.postnord.dk/

https://www.bring.dk/

Priser, fragt m.v

Vi ønsker at informere om, at PL forbeholder sig retten til følgende:

  1. Prisændringer: Priserne kan ændres uden varsel.
  2. Valutaændringer: Valutakurser kan påvirke priserne.
  3. Ændringer i afgifter: Ændringer i skatter og afgifter kan påvirke produktpriserne.
  4. Udsolgte varer: Vi kan ikke garantere tilgængelighed af varer på alle tidspunkter.
  5. Restordrer: I tilfælde af restordrer vil vi kontakte dig med mulighederne.
  6. Ikke fremkomne varer: Nogle produkter kan være midlertidigt utilgængelige.
  7. Tastefejl: Selvom vi bestræber os på nøjagtighed, kan der forekomme tastefejl i produktbeskrivelser eller priser.
  8. Force majeure: Uforudsete begivenheder uden for vores kontrol kan påvirke vores evne til at levere varer som planlagt.

Vi opfordrer dig til at kontakte os for aktuelle priser og tilgængelighed, og vi vil gerne hjælpe dig med eventuelle spørgsmål eller bekymringer vedrørende dine køb.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Handelskøb: Køber skal give skriftlig meddelelse om fejl/mangler direkte til Astart uden ugrundet ophold dog senest tre dage efter mangelen er opdaget eller burde have været opdaget. Meddelelsen skal indeholde en specifikation af mangelen. Såfremt køber ikke underretter Astart om en mangel inden for de angivne frister, mister køber sin ret til at fremsætte krav i anledning af mangelen. I tilfælde af reklamation er køber ikke berettiget til at returnere varen til Astart uden forudgående skriftlig accept. Ethvert mangelskrav skal uanset art være gjort gældende senest 24 måneder efter leveringstidspunktet. Undlader køber dette, kan køber ikke efterfølgende påberåbe sig mangelen. Astart’s ansvar for fejl og mangler er altid og i enhver situation begrænset til, efter Astart’s valg, enten at foretage omlevering, afhjælpning eller at meddele køber et af Astart fastsat rimeligt forholdsmæssigt afslag. Køber kan ikke gøre andre mangelsbeføjelser gældende.
Forbrugerkøb: Som forbruger har du 24 måneders reklamationsret. De første 12 måneder er der en formodning for at en mangel var til stede fra start. De sidste 12 måneder er det dig, der skal sandsynliggøre at manglen var der fra start. Er reklamationen berettiget, kan du enten få varen ombyttet, repareret, eller få et afslag i prisen / pengene retur, alt afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" (senest indenfor 2 måneder) efter du har opdaget manglen. Reklamationen skal være berettiget, dvs. manglen på varen må ikke være opstået af f.eks. forkert brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Er reklamationen berettiget, refunderer vi - indenfor rimelighedens grænser - dine fragtomkostninger. Ved returnering bedes du oplyse så detaljeret som muligt hvad problemet er. Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Kontakt evt. vores tekniske afdeling inden returnering på 60555448, eller på mail til info@astart.dk

Klagemulighed​: En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@astart.dk

Varen sendes til:

ASTART v/Igor Plahotnik

Adresse: Hesselkrog 13, 7100 Vejle

Produktansvar:

For produktansvar er Astart alene ansvarlig i henhold til de bestemmelser i produktansvarsloven, der ikke kan fraviges ved aftale. Astart fraskriver sig ansvar for produktskader på ethvert andet grundlag, herunder - men ikke begrænset til - enhver form for skade på besætning, afgrøder eller maskiner som følge af brug af en vare købt hos Astart. Produktansvaret kan beløbsmæssigt ikke overstige dækningen på Astart’s produktansvarsforsikring. Køber er forpligtet til uden ugrundet ophold skriftligt at meddele Astart, såfremt køber bliver bekendt med, at der er indtrådt skade forårsaget af det købte, at tredjemand påstår, at der er indtrådt skade, eller at der er fare for, at der vil indtræde en sådan skade. I den udstrækning Astart måtte blive pålagt ansvar overfor tredjemand, er køber forpligtet til at holde Astart skadesløs i samme omfang, som Astart’s ansvar er begrænset i henhold til nærværende punkt. 

GDPR (Persondata)

Som kunde hos Astart er du registreret i vores kundedatabase med dine persondata. Vi vil derfor gerne meddele dig, hvordan data om din person bliver håndteret og er beskyttet af EU-forordningen om databeskyttelse (GDPR/Persondataforordningen). Når Nutrimin behandler dine oplysninger, har vi fokus på anonymitet og fortrolighed overfor dig som kunde.

  • Vi sikrer, at dine data, herunder relevante personlige kontaktdetaljer, kun bliver brugt i forbindelse med de formål, du er blevet præsenteret for.
  • Du har til enhver tid ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi har registreret om dig.
  • Vi sikrer, at du efter forespørgsel kan få din data slettet og har mulighed, for at få fjernet specifik data, hvis du ønsker det.
  • Den data, vi har om dig, er udelukkende til internt brug og vil ikke blive delt med uvedkommende eller brugt i andre sammenhænge uden forudgående aftale med dig.

Oplysningerne bruges til at identificere dig som kunde, og for at kunne servicere dig bedst muligt, f.eks. med at sende dig relevante oplysninger, at registrere dine køb og betalinger, samt for at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. modtagelse af nyhedsbrev.

Dine data opbevares i det tidsrum, det er tilladt i henhold til lovgivningen, og slettes, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring.